Golikova Larissa Vladimirovna

 

1 Name: Golikova Larissa Vladimirovna

2 Education: higher, philologist, English teacher, International academy of languages (1997 – 2001), candidate of pedagogical sciences (2005).

3 Аcademic title: there is not

4 Аcademic experience: pursuing Candidates degree in Pedagogical Sciences at The Saint-Petersburg State Polytechnic University, the department of foreign languages (2001 – 2004), the dissertation defense at The Saint-Petersburg State Polytechnic University, St. Petersburg (2005), a junior professor of English in the department of foreign languages of SPSPU, St. Petersburg, Russia (2001 – 2004), an assistant professor of the translation and interpreting affairs department at The International Kazakh Turkish University (2006 – 2011), an assistant professor of English philology department in The South Kazakhstan State Pedagogical Institute (2011 – till nowadays), full-time work.

5 Non-academic experience: company or legal person, the name, a brief description of the position (full-time, part-time work) – there is not.

6 Certificates or professional registration: the diploma of professor of The Russian Academy of Natural History, Moscow, Russia (2013), the certificate of completion of "E-teacher" scholarship program – English teaching distance learning program “Building Teaching Skills Through the Interactive Web”, with University of Oregon, the USA (2014).

7 Union memberships: Member of Union of SKSPI.

8 Honors and awards: there is not

9 Activity in the services sector (within and outside the institution): there is not.

10 The most important publications and presentations over the past five years - a title, coauthors (if any), place of publication or (and) presentation, date of publication or presentation:

1. Голикова Л.В. Проектная технология обучения как средство формирования ключевых компетентностей специалиста // ҚР ҰҒА Баянламалы – Доклады НАН РК. – Алматы: НАН РК. – 2008. - №6. - С. 129-131

2. Голикова Л.В. Роль интерактивной технологии обучения в формировании профессиональной иноязычной коммуникативной компетентности студентов технических вузов // Ұлт тағылымы – Достояние нации. – Алматы: Қазақстан жоғары мектебі. – 2009. - №2. - С. 208-211

3. Голикова Л.В. Электронный учебник как способ модернизации процесса подготовки будущих специалистов в вузе // Европейская наука 20 века. – Польша, 01-15 мая 2010. – С. 57-60 (В соавторстве с Бугыбаевой А.)

4. Голикова Л.В. Building Сommunicative Сompetence by Means of Interaction in Language Learning // Научный мир Казахстана. – 2011. - № 6 (34). - С. 224-227 (В соавторстве с Мырзалиевой Г.)

5. Голикова Л.В. Профессиональное развитие преподавателей иностранного языка: Андрагогическая модель в образовании // Материалы трудов республиканской науч.-практ. конф. (Шымкент, 27-28 окт. 2012 г.). - Шымкент, ЮКГПИ, 2012. – 1 том, С. 218-221

6. Голикова Л.В. Проблемы организации академической мобильности в высших учебных заведениях Республики Казахстан // Проблемы внедрения инновационных технологий в учебно-воспитательных процесс подготовки педагогов новой формации: Материалы трудов науч.-практ. интернет-конф. – Шымкент-Москва, 2012. – 2 том, С. 205-208

7. Голикова Л.В. The Fundаmentals of Interpretation and Stylistic Analysis of a Literary Text: учеб. пособие. – Шымкент: ЮКГПИ, 2013. – 102 с.

8. Голикова Л.В. English Grammar Practice: Focus on Conditinals: учеб. пособие. – Шымкент: ЮКГПИ, 2013. – 90 с.

11 List in brief the new professional development activities, authorship or co-authorship in scientific activities: there is not

12. If there is a supplement, you can specify those important activities that are not marked in the resume. - there is not